Lue

Den kappen jeg hekler til mamma tar veldig lang tid, så jeg må ha noen småting inni mellom.

Så i går strikket jeg en lue til Benedikte, av restegarn fra en kjole som var i alpakka garn.

Oppskriften på lua fant jeg her. Lua var veldig lett å lage og den ble veldig fin. 

Her ser dere resultatet:
Hun er syk i dag, men stiller opp som modell:-)
Lurer på om jeg må strikke den litt lengre neste gang.

Jeg ble litt bitt av lue-basillen nå, så nå skal jeg prøve meg på en lue til Henrik også. Er litt mer usikker på om han kommer til å bruke den jeg lager, men jeg prøver.

Har fått beskjed fra Benedikte at hun vil ha en blomst og en sommerfugl på luen, å jeg må vel sy da:-) Er det noen som har noe tips på hvordan jeg skal gjøre det?

I dag er jeg hjemme med en syk Benedikte, så da blir det litt tid til strikking:-)

-trine
 

Kommentarer

  1. Tusen takk for hyggelig kommentar hos meg :)
    Skjønn modell og flott lue.
    En sånn kappe som du holder på med begynte jeg også på for mange år siden. de er jo utrolig flotte. Men jeg mistet tålmodigheten etter 30 cm. Tror den ligger på mørkloftet fremdeles.
    Ellen :)

    SvarSlett

Legg inn en kommentar

Populære innlegg