Elm

På lørdag tok jeg med meg familien ut på tur. Det var ikke alle som var like fornøyde, men vi kom oss ut.

Jeg hadde bestemt at turen skulle gå til en plass som het Elm, fordi der har vi aldri vært før. Og det var kun en times kjøring fra der vi bor.

Det var utrolig fint der. Her ser dere noen bilder.

Tschingelhorn
Denne fjellkjeden heter Tschingelhorn, og er en del av UNESCO's liste over verdensarv. 
Det var veldig fint å se på. To ganger i året skinner solen gjennom hullet i fjellet og direkte på kirken i Elm. Vi var ikke der da det skjedde. Fordi jeg ikke viste om det før vi kom dit:-)



Det var et mektig fjell og se på, det gikk også ann å gå helt opp, men da med guide. Så dette var et bonus for oss, ettersom vi ikke viste noe om det før vi kom dit. Moro å drar på tur ja:-)


Oppe på fjellet vi gikk på var den en stor lekeplass, det var det barna var mest fornøyd med. Så de lekte mens vi voksne nøt utsikten litt.
Klar for tur


Men etter en stund gikk vi oss en tur. De hadde en rundt tur som het "Tiere weg", og den var på en times tid. Det var veldig mye morsomt å se der.

Det var satt ut trefigurer av dyr langs hele veien.

Benedikte skulle forestille alle dyrene vi så.


Det var en veldig fin tur, og det var passe varmt.






Vi var veldig fornøyde alle sammen etter turen. Det var godt å komme seg ut litt i frisk alpe luft. Og ettersom vi bor her må vi benytte sjansen til å se mest mulig. Jeg må bare si det, at dette er at fantastisk fint land, men en veldig fin natur. Jeg vet at vi har en veldig fin natur i Norge også, men det har Sveits også.

Etter rundturen spise vi lunsj, og deretter gikk vi ned igjen fra fjellet. Det tok også en time, men det er ingen problem med to barn som elsker og gå på tur:-)

Søskenkjærlighet.




Jeg håper ikke det blir den siste turen i alpene før vinteren kommer. I dag er det kald, 8 grader, men det er meldt 20 grader igjen i morgen.

Vi regner med å få oss en tur eller to i alpene igjen når vi får besøk fra Norge i slutten av denne måneden. Og i Oktober reiser vi til Dubai, det blir spennende.

-trine









Kommentarer

  1. Så flott tur dere har vært på.
    Har vært morsomt og sett sola skinne igjennom hullet i fjellet.
    Sveits har veldig fin natur, det er jeg enig med deg i.
    Dubai er rene shopping mekka høres jeg av de som har vært der. Alt er vist råbillig der:-)
    Regn og kaldt her i dag også.
    Har arbeidsfolk utom huset. Holder på og utvider gårdsplassen og legger belegningstein. Tror det blir bra.
    Jeg skal vaske hus no...må bare drikke opp kaffen min.
    Ha en fin dag

    SvarSlett
  2. Så vakkert det er i Sveits, og så fint å være på tur i slike omgivelser! Bruk enhver anledning til å komme dere ut i naturen, for dette var storslagent, spør du meg. Ha en fin dag!

    SvarSlett

Legg inn en kommentar

Populære innlegg