Jacques Cousteau-lue

Da har jeg fått ut lue nr 2 i dag gitt.

Den siste lua kalles "Jacques Cousteau", jeg syntes den så veldig fin ut til gutter, så derfor ble det den.
Den var veldig lett å lag, jeg startet i dag og ble ferdig nå i kveld.

Jeg er hjemme med sykt barn, og hun vil at jeg skal sitte ved siden av henne hele tiden. Så da tok jeg fram strikketøyet og satt der å så på tv sammen med henne.

Toppen på lua er veldig fin. 

Den kan brukes på forskjellige måter, dette er den litt kule måten:-)

Denne lua er til Henrik, og han ble veldig fornøyd med den. Jeg brukte alpakka garn og pinne nr 5. Jeg la opp 100 masker på denne luen. Man kan finne oppskriften over alt egentlig. Jeg fant den her.

Han skal på overnattingstur i morgen, oppe i Alpene, så den ble med i sekken.
Jeg tror ikke han får bruk for den , men han ville ha den med.
De skal til en plass som heter Mettmenalp, og de skal være borte fra onsdag til torsdag. Det er i forbindelse med tysk undervisningen deres. Det er kun lov til å snakke tysk i 36 timer, det blir gøy.

Ja ja, nå må jeg gjøre litt hekling igjen på kappa til mamma:-)

-trine

Kommentarer

  1. Den var kjempefin, slik har jeg aldri prøvd, men det fikk jeg jammen meg lyst til!
    takk for hyggelig hilsen, forresten! Ønsker deg en god dag!

    SvarSlett
  2. Så fine luer du har strikket, Trine.
    Sikkert spennende for Henrik og være på overnatting og bare snakke tysk.

    Håper Benedickte er bedre.
    Klem Synnøve

    SvarSlett

Legg inn en kommentar

Populære innlegg