BookClub: Nineteen Minutes




I kveld skal jeg ha Bookclub-meeting hjemme hos meg. Det er en ekstrem seriøs bokklubb.... NOT.
Vi snakker om boken i kanskje 15 minutter, deretter om alt annet, mens vi spiser og drikker vin. Det er veldig koselig og sosialt.

Denne gangen skal vi snakke om ei bok som heter Ninteen Minutes (den finnes sikkert på norsk også).
Den må jeg nok si var ei bra bok, det var en tankevekker egentlig. Den handler om en gutt som blir mobbet i hele oppveksten og ender til slutt opp med å drepe en del elever på skolen han går på.
Den er rettet mot oss mødre, og den fikk meg til å tenke litt. Når du leser boka tenker du at dette kunne ha vært meg, det er jo en helt vanlig familie. Hvorfor skjedde dette? Kan det hende meg? Har jeg rett oppdragelse på barna mine? Jeg har jo gjort mye av det moren i boken har gjort?
Men man kan ikke gruble for mye heller, men boka fikk meg til å tenke litt.

Men som en konklusjon tenker jeg at jeg gjør så godt jeg kan, og bedre kan jeg ikke gjøre det :-)

-trine

Kommentarer

Populære innlegg