Pepperkakebaking

Ja, da var det pepperkakebaking på programmet.

Jeg hadde invitert to av venninnene til Benedikte over på pepperkake baking i dag.
De hadde aldri bakt pepperkaker før, ettersom den ene er tysk/amerikansk og den andre er fra Argentina.
De var veldig spente da de kom.

Jeg hadde ikke laget deigen selv nei, den er fra Ikea. Det er godt med ikea når man ikke bor i Norge. Jeg handler masse mat der...

Men som sagt de var klare til baking. Den ene jenta hadde meg seg storbroren sin som skulle leke med Henrik, mens jentene bakte.
Gutta var litt opptatt av Star Wars

Så nå vet jeg hvor Benedikte har fått sine fakter og svaremåter fra, hun har godt en god skole fra disse to jentene. Det var ingenting som stoppet de nei. Gud hvor deilig det er å se tre jenter på 5/6 år ha så mye selvtillit. Skulle ønske at jeg hadde bare halvparten da jeg var på samme alder.
Praten gikk i et, og da bare på engelsk, og Benedikte hang ikke etter. Jeg må med stor stolthet si at den jenta har en nesten perfekt engelsk. Det er så gøy å høre når hun snakker engelsk, det går like fort det som norsken hennes. Og med en litt mere snert over den faktisk...

Men pepperkaker ble det, selv om de ble litt lei. Da vi hadde bakt ca 40 stk, gikk de for å leke og jeg fortsatte.
Da er vi i gang.
Dette var gøy:-)
Når de var avkjølte kom jentene ned igjen for å dekorere.


Det ferdige resultatet.
Det var en kjempe fin dag for alle sammen tror jeg, og de var fornøyde da de dro hjem. De ville faktisk ikke hjem, de ville ha sleepoverparty også. Men den gang ei, en annen gang kanskje.
De fikk med seg hver sin pose med selvbakte pepperkaker. De ferdig pyntede pepperkaken skal de gi til læreren sin til jul.

Etter at de dro satte vi oss ned for å slappe, og da så vi en julefilm for hele familien.
Og jeg må si at det var deilig å legge seg på sofaen etter 3 hektiske timer med 3 jenter og 2 gutter. Og det smakte godt med et glass rødvin også.

Det var det jeg skulle bake til jul. Eller om ei uke skal jeg ha cooking med klassen til Henrik, og da skal jeg også lage pepperkaker, men da skal jeg ikke gjøre det alene.

Ha en fin kveld.

Kommentarer

Populære innlegg