Lucia feiring

Selv om vi bor i Sveits må vi ha med oss Lucia dagen. Jeg tror kanskje den har blitt viktigere etter at vi flyttet hit, det er nesten som vi har tatt med oss litt av Norge hit til Sveits.

De feirer ikke Lucia her, så det er litt ekstra stas for barna og vise frem hva vi gjør også.
Så i år hadde vi slått oss sammen med alle de svenske og danske barna, og det ble et kjempe fint Lucia tog.

Vi hadde øvd masse på sangen de skulle fremføre, totalt 3 sanger, og alle på svensk. Men det gikk bra:-)

Benedikte fikk gå først sammen med forsangeren, og det var hun veldig stolt over.

Jeg synes bestandig at det er så rørende å se Lucia toget, da lengter jeg hjem til Norge og julen.

Nedenfor ser dere noen bilder fra toget. De var innom ca 15 klasserom, og sang 3 sanger per rom.

Benedikte gjør seg klar til å gå inn i første rommet.

En stolt pike (og mamma)



Henrik som ekte norsk fjøsnisse.
I den svenske varianten har de også tomter/nisser med.
Han en fortsatt fin Lucia dag.

Kommentarer

  1. Så koslig at dere klarte å samle sammen til et så stort Luciatog da! Jeg har selv en forkjærlighet til Lucia, så i dag 'slang' jeg sammen en deig til lussekatter og fylte huset med gode venner og deres barn til gløgg, lussekatter, lek og hygge her i Geneve. Vi hadde ikke tog, og ikke sang, så vet ikke hvor mye de miste bara skjønte av denne dagen, men uansett så var det en liten juletradisjon fra Norge :-) Jeg skulle gjerne invitere så du kan lese bloggen min, men da må jeg ha mail adressen din, send den til meg på lisa@hotwire.no, hvis du vil :-) Hilsen Lisa

    SvarSlett

Legg inn en kommentar

Populære innlegg