Tur i skogen

Det er et helt fantastisk vær ute i dag. Det er 13.november og 16 grader og sol. Vi hadde på oss kun lette jakker da vi dro ut i dag. 

Vi hadde en oppgave foran oss. Henrik hadde fått i lekse å gå i skogen og bruke fantasien sin. 
Det var andre lekser da jeg gikk på skolen, selv om det ikke er så lenge siden...

Så hele familien måtte være med. Vi tok med oss mat, drikke, swissarmyknife og hysing (man vet aldri hva man kan finne på med fri fantasi.)

På tur til skogen, dette er vinrankene som er ved der vi bor.


Henrik`s plan var at han skulle bygge et hus ut av tre. Ok, det hørtes greit ut. Men så hadde vi en liten diskusjon på hvor stort dette huset skulle være. Henrik mente at det skulle være så stor at vi alle kunne stå i det. Da må jeg si at jeg så for meg en lang dag i skogen. Ettersom dette er hans prosjekt, må jeg kommen med noen forsiktige råd, mente jeg.  
Så til slutt ble vi enige om at vi skulle lage et lite hus, for der Zwerg som bor i de sveitsiske skoger. 
Henrik var byggemester, så vi tok i mot ordre fra han og begynte med å samle inn kvister.


Her er noe av det vi samlet inn.
Så begynte han å bygge.


Han jobbet hard for huset.
Til slutt ble det ferdig, og jeg må si at det ble veldig fint.


De fikk plass de også.


Når vi var ferdig meg byggingen fant vi et annet trehus som var laget i skogen, det var litt større en det Henrik lagde.

På mandag må Henrik holde en presentasjon i klassen om hva han gjorde i skogen. Og det tror jeg han klarer veldig bra. Han har blitt en mester i å holde presentasjoner, og han liker det veldig godt.

Akkurat nå er det rosa himmel her, og det tyder vel på at det blir en fin dag i morgen også.

  

Kommentarer

  1. Hei
    Så flink Henrik er. Huset ble bra det.
    Når Arild gikk i første klasse fikk han i lekse og ut og klater i trær. Da hadde han rekt opp hånden,og med gråten i halsen hadde han spurt om han kunne få noe annet i lekse,for vi hadde ikke trær.
    Her er det 2minus.
    Ha en fin helg.
    Er du ikke på fb lenger?

    SvarSlett

Legg inn en kommentar

Populære innlegg