Nå!

Ja da har jeg skrevet litt om hvordan vi hadde det i starten. Men nå gjelder det kun hvordan vi har det nå.

En liten oppsummering:

Vi har flyttet til et mye større hus med stor hage. Og det er vi veldig fornøyd med. Vi har allerede brukt hagen masse i år. Barna elsker å leke ute, og jeg har full oversikt over hele hagen.
En del av hagen, her er det sandkasse.

Det fine treet i hagen vår:-)

Henrik begynte på ny skole høsten 2008. Han byttet til den internasjonale skolen i Winterthur. Grunnen til dette var at vi ikke var fornøyd med den internasjonale skolen i Wallisellen. Men det er en veldig lang historie, som jeg ikke gidder å fortelle den her:-)

Det tar meg ca 25 min å kjøre en vei, men det går greit. Fram til nå har jeg byttet med ei som heter Sally, men nå er hun på ferie i 3 måneder. Så derfor må jeg kjøre hver dag. Men når det gjelder henting, deler jeg dette med Mona.

Henrik stor trives på den nye skolen, og han har en fantastisk lærer som heter Mr Hall.
Han har lært utrolig mye det siste året. Engelsken han er også veldig bra.
Noen ganger har han vanskeligheter med å finne de norske ordene, så det går både i norsk og engelsk her hjemme.

Henrik hadde en presentasjon over alt det han har lært i løpet av dette året:-)




Når det gjelder Benedikte har hun gått i samme kinderkrippe, siden vi kom hit. Hun elsker yoyo! (det er det kinderkrippen heter)
Hun snakker både norsk og sveitsisk. Men hun skjønner ikke det selv:-) Hun sier at de på yoyo snakker norsk, fordi hun skjønner hva de sier:-) Men jeg tror nok norsken hennes er litt dårligere sammenligned med andre barn på hennes alder, men vi kan ikke forvente noe annet.
I august skal hun starte på skolen til Henrik, så da må også hun lære seg engelsk. Tror ikke det blir et stort porblem for henne.
I den siste tiden har hun vært mye syk. Det startet rundt juletider. Hun har feber veldig ofte, nesten annen hver uke. Men nå har vi tatt noen tester hos legen, så vi får vite hva det er.

Benedikte og Geir spiser is.

Når det gjelder Geir, jobber han fortsatt hos Nycomed. Og jeg tror han trives med det:-)

Jeg har det fortsatt veldig bra. Har startet å trene en del. Jeg prøver å trene 3-4 ganger i uka, men det har ikke vært enkelt den siste tiden, pga at Benedikte har vært syk så ofte. Men jeg prøver. Eller så har jeg blitt kjent med ei norsk ei som heter Mona. Det er hun som har fått meg til å trene:-) Jeg tror faktisk jeg har større sosialt nettverk her, enn jeg noen ganger hadde i Norge. Det er litt rart å tenkt.


Så vi har det veldig bra alle sammen.

så det var alt for denne gang. Skal blogge litt mer senere.

Kommentarer

Populære innlegg