Historien vår :-)

Nå har jeg funnet ut av hva jeg vil skrive om på bloggen min. Familien min, det er jo den jeg bruker mest tid på.
Tenkte egentlig å skrive litt om hvordan vi har det som familie her i Sveits.

Det hele startet i april 2007, da vi kom flyttende ned til Sveits.
Henrik var 4,5 år og Benedikte var 1,5 år. Henrik startet på skolen, Benedikte startet på barnehagen, Geir startet på jobben og jeg startet med å være hjemme.
Skolen og barnehagen gikk over all forventning, selv om Henrik måtte lære seg engelsk og Benedikte sveitsisk.


Bildet er fra den første leiligheten vi hadde.

Men jeg må innrømme at jeg var litt usikker på hvordan jeg skulle få det. Man kommer jo fra en situasjon i Norge der "alle" jobber. Hvordan skulle det gå med at jeg skulle være "bare" hjemme. Fikk også endel spørsmål fra Norge om hva jeg skulle gjøre. Men det gikk overall forvening det også. Jeg traff veldig mange hyggelig damer i samme situasjon som meg selv. Så det var ingen tid å kjede seg på.

Jeg må innrømmet at det var litt tungt å tenke på at jeg ikke skulle jobbe mer. I Norge så skal man jobbe, det er det man er. Når man møter noen for første gangen, spørr man alltid om "hva jobber du med". Hva skulle jeg svare da? "Nei, jeg er hjemme jeg". Nå angrer jeg ingenting på at vi tok det valget med å flytte til Sveits, vi har det bra alle sammen. Jeg vet at det blir tungt for meg å komme tilbake til arbeidslivet igjen, men den sjansen tar jeg. Det ser ikke så bra ut på cv at man har vært hjemmeværende, men men...

Både vi og barna har opplevd så mye fint i løpet av de 2 årene vi har bodd har. Vi bor jo midt i Europa, og kan dra hvor vi vil.

Skal prøve å komme med en liten oppsummering over alle stedene vi har vært(kommer sikkert til å glemme en hel del:-))
  • Braunwald
  • Rapperswil
  • Ascona
  • Konztans
  • Liechtenstein
  • Appenzeller
  • Disneyland Paris
  • Davos
  • Arosa
  • Saas Fee
  • Jungfraujoch Top of Europa
  • Europapark i Tyskland
  • Flumserberg
  • Gaschurn i Østerriket
  • Pilatus
  • Rheinfall
  • Conny Land
  • Insel mainau
  • Mulhouse
  • Lensburg
Her er noen få bilder over hvor vi har vært.







Kommentarer

Populære innlegg