Vår og skiweek

Nå har jeg vårfølelse. Det er egentlig litt godt å tenke på at det her nede er snart vår, og i Norge er det fortsatt snø.
Jeg er glad i snø, men ikke får mye snø. Og etter å ha bodd her i snart 4 år, er jeg "vant til" at våren kommer tidlig.

Utsikten fra dere jeg sitter nå.

Nå er det slutt på store sko, votter og lue. Det er barna veldig glade for. Men i morgen drar vi til alpene for å stå på ski i ei hel uke. Og det skal bli så bra. Vi gleder oss masse hele gjengen. 
Vi skal til Serfaus i Østerriket, her er en link; http://www.serfaus-fiss-ladis.at/en/

Da blir det alpin ei hel uke uten stopp, det synes jeg egentlig er den beste ferien vi har hele året. Alle sammen er ute fra tidlig morgen og står på ski, og avslutter kvelden med en middag, så rett i seng.

Vi drar sammen med en annen norsk familie, i tillegg kommer det en svensk familie som har 3 barn, en gutt som går i klassen til Henrik, en som er like gammel som Benedikte og ei lita jente på 3 år. 
På samme plassen kommer også ei venninne av Benedikte, de er der hvert år. 
Det er første gangen vi skal dit på vinteren. Vi var der sammen med mamma og pappa sist sommer, og det var helt fantastisk.

Etter at vi kommer derifra er det vår her hjemme i Zurich, det er så deilig.

Hagen som den ser ut nå ( og litt av naboen sin).

Barna har fri i dag også, så nå er det vel på tide å på de litt klær snart. Kommer tilbake med bilder og beskrivelse fra turen senere.

-trine
  

Kommentarer

Populære innlegg