Serfaus


Da har vi kommet hjem fra ei uke i Serfaus.
Det har vært ei kjempe fin helg. Og jeg fikk endelig sett barna på ski.

Henrik var helt rå på ski, han kjører parallell og har sluttet helt å ploge. Må nok innrømme at han snart er bedre enn meg:-) Men det som er bra er at han ikke er uforsiktig i bakken, så da er jeg trygg.
På tur ned mot Serfaus.

Her er Henrik på toppen av et av fjellene i Sefaus, 2770 moh!

Henrik før racset.

Skiklasse til Henrik.

Henrik havnet i klasse nr 6, det vil si at han kjører både blå og røde løyper. 

En liten forklaring på dette; blå løype er de letteste løypene, der man starter etter man har lært seg det mest grunnleggende. Rød er brattere en blå, Henrik har brukt ca 3 år for å komme seg dit:-) Og det er de jeg kjører for det meste. Svart er de bratteste og råeste løypene. Disse kjører jeg bare hvis de er godt preparert og uten kuler. Henrik har ikke kjørt disse ennå, men det er målet hans. 

Henrik fikk en veldig kul skilærer som tok de med seg nesten kun på røde løyper og over hele Serfaus. De prøvde også skiblades, dvs små ski, som man kan trikse med og kjøre kjempe fort med. Og det syntes Henrik var kjempe kult.

Benedikte hadde blitt kjempe flink siden i fjor, det var stor forskjell. Hun kjører villmann, liker stor fart og finnes ikke redd. Hun kjører bare blå ennå, men vill gjerne kjøre rød. Derfor tok jeg henne med på noen røde løyper som var lette, og da ble hun veldig stolt. 

Benedikte med startnr 350.
Her er vi på 2376 moh.
Benedikte og ei jente i skiklassen sin.

Klassen til Benedikte

Alle sammen hadde det kjempe fint og vi sto på ski hver eneste dag. Det var en veldig aktiv ferie, og det liker vi veldig godt. Tror kanskje vi skal tilbake der neste år også, vi får se.

Nå er det en stille dag hjemme, vi trenger å slappe av litt nå før vi starter på skolen igjen i morgen.





Kommentarer

Populære innlegg