Strikkeprosjekt


Dette treet står i min egen hage, det er helt fantastisk. Har faktisk blitt veldig glad i det (jeg er ikke typen til å bli glad i et tre, har ikke grønne fingre). Vet ikke hva det heter, eller hvordan man tar vare på det. Men fint er det.

Nå over til mine strikkeprosjekt. Jeg har som sagt vært i Norge i høstferien, og da tok jeg med meg masse garn. Har egentlig ikke funnet en god garnbutikk her i Sveits. Så derfor tar jeg med meg garn fra Norge hver gang jeg er der. Denne gangen tok jeg med masse, så jeg har nok å gjøre før jul. Ikke at strikking hjelper mine allerede vonde skuldre og hender, men skitt au.

Jeg har akkurat gjort ferdig et skjerf til eldstemann, han er litt fiksert på Harry Potter for tiden. Så det ble et Harry Potter skjerf, som han skal bruke på halloween. Jeg har også lovet han et strikket Harry Potter slips, så det kommer etterhvert.



Jeg er nesten ferdig med stakken til årets julekalender på NRK, som i år er Månetoppen. Det er en blanding mellom blånissene og rødnissene. Og den stakken jeg strikker er for rødnissene, mangler bare en heklet rosett og 3 knapper. Når den er ferdig skal jeg legge ut bilde av den.

Mitt neste strikkeprosjekt er nok en kjole til lille prinsesse, men denne gangen i alpakka. Har aldri bruke det før, så det gleder jeg meg til.

Har også planer om å strikke noen julegaver i år, men hva det er kan jeg ikke skrive her. I tilfelle noen av de som skal ha de ser bloggen min. Jeg tror det er lite sannsynlige, ettersom nesten ingen vet at jeg har startet blogg.





Kommentarer

  1. Kjempefint tre du har.Nydelige høstfarger på det.
    Flink du er til og strikke. Håper du ville ha garnet etter mor.
    Du har ikke fortalt det til noen at du blogger du heller? har bare fortalt det til Pål og ungene jeg. Blogger ikke for at naboer og familie skal ha noe og snakke om.
    Gleder meg til og se månetoppstakken og kjolen. Strikket slips høres tøft ut.
    Jeg har ikke strikket siden i vinter. Da fikk jeg dilla på og strikke kopptuer,så jeg har det i mang år fremover:)
    Ha en fin dag videre
    Du kan melde bloggen inn der jeg tipset deg tidligere
    Klem

    SvarSlett
  2. http://kreativebloggere.blogspot.com/
    er adr der du kan melde inn bloggen din.
    For det er jo litt trivelig og ha noen som leser bloggen,og treffe andre med samme interesser også.
    Synnøve

    SvarSlett

Legg inn en kommentar

Populære innlegg