DUBAI!

Vi har akkurat kommet hjem fra Dubai. For et sted, det var som å kommet til paradis.
Vi dro sammen med moren og faren til min mann.

Vi kom på mandag og var der ei hel uke. Den beste ferien noensinne. Full avslapping fra morgen til kveld.

Egentlig kan den ikke beskrives med ord, det må bare oppleves.

Vi sto opp rundt kl 09:00 - 10:00 hver morgen, og våknet opp til denne utsikten.
Utsikten fra rommet vårt.
Gikk til frokost og deretter til bassenget. Der lese jeg bok, mens barna lekte i bassenget. Jeg er ingen bade løve, men det er barna. Og ettersom begge to kan mer eller mindre svømme kan de leke alene der:-)

Jeg badet jeg også.

Rundt kl 14:00 gikk vi noen få meter for å spise lunsj, og etterpå gikk vi å badet igjen.
Vi prøvde også stranden og sjøen, men barna likte best bassenget. Ettersom de er mer under vann enn over:-)

Henrik tester sjøen.
På kvelden så gjorde ve alt det som sto på ønskelisten vår.
Hadde "afternoon tea" på Burj Al Arab (Seilet). Det var helt magisk, og det var på bursdagen min.




inne i hotellet.
Etterpå dro vi på The Mall of Emirates, og så Ski Dubai.
Ski Dubai.
Dagen etterpå var vi på et av verdens største kjøpesenter, Dubai Mall. Inne der hadde de blant annet verdens største innendørse akvarium.





Vi var også på toppen av verdens høyeste byggning, Burj Khalifa. Som er 828 meter høyt, det var veldig fint.




Vi var også på museum, gamle byen og markeder. Men det kuleste vi gjorde var ørken safari. Det var helt rått.




Vi kjørte bil på sand dynene i ørkenen. Det gikk opp og ned og det var det villeste jeg har vært med på. Barna var helt i 100 etterpå.

I ørkenen fikk vi også med oss solnedgangen, den var veldig vakker.


Deretter red vi litt på kameler:-)

Geir var kamel fører.
Vi slappet masse av og vi fikk med oss masse. Så en helt perfekt ferie. Vi har bestemt oss at vi skal tilbake  dit.

Nå er det tilbake til hverdagen og høsten, greit det og. 

Nå skal jeg starte på julegavene jeg skal strikke til jul.

Vi snakkes.

-trine

Kommentarer

Populære innlegg