Flytting

Som jeg har nevnt tidligere så skal vi flytte til ei leilighet. Og det er det jeg bruker tiden på nå. Selve flytting skjer 1. juni, men det er mye som skal gjøres før den tid. Så akkurat nå pakker jeg og rydder jeg over alt. 
Jeg har pakket ned det meste allerede, så vi bor i esker.


Slik ser det ut hjemme hos meg nå.
Jeg må si at jeg er litt stresses akkurat nå, tror ikke jeg er så festlig å bo sammen med nå.
Grunnen er ikke pakkingen og ryddingen, den liker jeg. Men det er vaskingen etterpå. Her i Sveits er sluttvasken en kjempe viktig del, det skal være kjempe rent overalt. Helt ekstremt rent, og hvis ikke får du høre det. Og ettersom vi/jeg har bestemt at dette skal jeg gjøre selv, er jeg litt ekstra stressa. 

I helga startet jeg med å vaske garasjen, vi har en stor garasje med plass til 2 biler, x antall sykler og masse annet rot. Vi har også en "vinkjeller", med masse rot og litt vin. Så først ryddet og vasket jeg "vinkjelleren", det gikk greit, det er bare stein gulv der og noen få hyller.
Men så måtte jeg vaske garasjen, og der er det flisgulv, hvem er det som her lysegrå flisgulv i garasjen da! Det er jo like fine fliser som jeg hadde på bade i Norge!! Er det mulig!! Ok ut med alt som var i garasjen, så begynte jobben. 
Først vasket jeg med klor, deretter salmiakk,så to runder med vann og tilslutt med tørr-mopp. Skal si deg flisgulvet skinte etterpå, nå kan vi spise maten rett fra gulvet. (det er bra ettersom jeg har pakket alt på kjøkkenet:-)) Nå er det ikke lov til å parkere bilene i garasjen!! Snakk om å stresse!!

Men det som var bra med dette, var at jeg fant mange ting vi egentlig ikke trenger, og som jeg kan selge. 
Vi har en sykkelvogn/tilhenger, et sykkelsete for barn(hamax), ei trillevogn og en barnesykkel. Alt dette vasket jeg og la ut på internett for å selge det. Og tror du ikke at etter et par timer fikk jeg solgt sykkelvognen og barnesykkelen. Så da fikk jeg lønn for strevet:-)

Nei, nå må jeg fortsette å rydde-pakke-vaske-banne osv. Vi sees.

Hilsen Trine

Kommentarer

Populære innlegg