Star wars bursdag

Da er det snart klart for Star Wars bursdagen til Henrik.
Han ble 7 år på onsdag, og på lørdag er det barne bursdag. Og jeg har lovet han et Star Wars bursdag. Det blir ikke mange barn, 8 totalt, men det blir mange nok. Så det jeg har planlagt er følgende:

Først sendte jeg ut en invitasjon som startet med følgende tekst:
IN A GALAXY NOT SO FAR AWAY, ON THE DAY OF NOVEMBER 18TH,
IN THE YEAR 2002, A BABY BOY WAS BORN. FROM THE BEGINNING HIS
ENERGY DREW THE ATTENTION OF THE JEDI COUNCIL, WHO NAMED HIM HENRIK.
Her ser dere hvordan den så ut:


Så har jeg laget Jedi kostymer for alle barna. Det er veldig enkelt, jeg kjøpte hvit tøy på Ikea, farget det brunt og klippet ut en kappe til å ha over hoder. Itillegg skal de ha tau rund midjen. Tror de blir veldig fine:-) Så har jeg laget 8 lasersverd av isopor, og tatt grå teip nederst og grønn/rød/blå teip på selve sverdet. Jeg hadde det veldig gøy da jeg gjorde dette.

Jeg har også bestilt "birthday in a box" fra USA. Denne boksen inneholder alt du kan trenger for å ha en Star Wars bursdag. Kopper, fat, pynt, banner, bestikk, servietter, goodibags og selvfølgelig en Darth Vader pinjata! Dette blir så bra:-) Jeg kommer til å legge ut bilder av dette senere.

Jeg har laget et program for selve dagen:

14:00 - 15:00 Jedi trening som består av følgende:
Walk over lava: Legger ut en rød papirduk på gulvet, klipper hull slik at gul "lava" kan komme ut, legger på "steiner" som barna må balansere på.

Light saber training: Alle for utdelt hvert sitt lasersverd og en ballong, og da må de prøve å holde ballongen oppe i lufte lengst mulig.

Pin the saber on Yoda: Samme prinsippet som "sett halen på grisen", bare at man skal sette sverdet på Master Yoda.

Save Princess Leia: Jeg skal putte prinsesse Leia inne i en ballong og blande den med mange andre ballonger, så skal barna finne
den ballongen som hun er i.

Star Wars bingo: Barna får utdelt hvert sitt brett med 9 star wars bilder på, og jeg trekker ut bildene av en boks, og den som får tre på rad først roper BINGO!

15:00 Alle barna får hvert sitt bevis på at de nå har gjennomført treningen og derfor kan de kalle seg Jedi Masters.

15:10 Åpning av gavene.

15:30 Kake spising og Pinjata. Jeg har tenkt til å lage en lasersverd kake.

16:00 Giftsbag and Goodbye

Jeg tror dette blir en kjempe bursdag, jeg gleder meg veldig.

Ettersom Geir ikke er hjemme i helgen har jeg fått hjelpe av Mona, ei norsk venninne av meg her i Sveits. Jeg tror dette kommer til å gå bra.
Men jeg har en del å gjøre får den store dagen. Så jeg må skrive mer senere.

Vi snakkes
------------------

Her kommer noen bilder fra selve dagen:
Fra henriks_bursdag

Fra henriks_bursdag




Fra henriks_bursdag


Fra henriks_bursdag


Fra henriks_bursdag


Fra henriks_bursdag


Fra henriks_bursdag


Fra henriks_bursdag


Fra henriks_bursdag


Fra henriks_bursdag

Kommentarer

  1. Hei!

    Dette hørtes ut som en storartet bursdag! Kan jeg spørre om hvordan du laget isopor-sverd, de brakk ikke? :)

    SvarSlett
  2. Hei Trine.
    Skal du ikke fortsette og skrive blogg?
    Synnøve

    SvarSlett
  3. Hei!
    Sorry at jeg ikke har svart, men jeg har ikke vært her på leeeenge.
    Skal pråve å blogge mer nå:-)

    Når det gjelder sverdene brakk de ikke, vi har de ennå. Jer brukte veldig tykk isopor og isolasjonstape. Se de holder, men jeg har gitt beskjed om at det ikke er lov til å slå hardt med de:-)

    -trine

    SvarSlett

Legg inn en kommentar

Populære innlegg